Tuleň sivý – Helgoland

Po roku opäť som sa vydal na cestu , na ostrov Helgoland v Severnom mori pozorovať a nafotiť tulenie mláďatá , ktoré sa tam rodia každý rok od začiatku decembra do konca januára . Tentokrát ideme traja. Ja, Honzo a Daniel . Počasie bolo dobré a tak cesta autom naprieč nemeckom ubehla pomerne rýchlo a máme ešte aj dosť veľkú časovú rezervu do odjazdu trajektu. Auto sme zaparkovali na platenom parkovisku 5€/deň a kúpili spiatočné lístky 53€ na loď . Pofukoval len slabý vietor takže nás čakala pomerne kľudná plavba bez adrenalínu . Po vylodení na Helgolande rýchlo sme sa ubytovali a šli na vedľajší ostrov Dune k tuleňom . Na ostrove nás čaká nemilé prekvapenie . Všetky pláže sú pre ľudí zakázané a len na dvoch miestach sa dá dostať na kúsok pláže . Podľa dole uvedenej fotky  môžte sa pohybovať len po vyznačenej zelenej .

Takže niečo nafotiť je otázka štastia, ako keby sme mali vyhrať športku. Ako sme sa tam motali po vyznačených chodníčkoch tak sme natrafili na hlavného rangera , tak sme sa ho pýtali že prečo sú také opatrenia kedže sa tam tuleňom každým rokom darí lepšie a lepšie . A na počudovanie dostávame odpoveď “že je to na ochranu ľudí” a nie tuleňov … Že mladé tulene si zvyknú na ľudí a potom v lete keď sa tam ľudia kúpu v mori tak ich napádajú – že vraj minulé leto tam bolo okolo 120 incidentov  ( pokusaný a poškrabaný ľudia počas plávania) . Toto je začiatok konca fotenia tuleních mláďat . Na ďalší deň ráno ešte za tmy sme šli na ostrov Dune stým aby sme tam boli prvý a našli niekde tuleňa na mieste kde nieje zákaz pohybu . To sa aj nám podarilo, ale kedže sa tam vyvaľoval na chodníku, nebolo to to, čo sme od cesty očakávali . Potom začalo pršať a fúkať a také počasie bolo až do večera . Okolo 10hodiny sme stretli Rangera a ten nám povedal  že  sprístupnia časť južnej pláže, kedže je tam len pár tuleňov. Lepšie ako nič ,tak sme počkali a potom pomaly prešli túto časť . Boli tam ešte 3 malé biele tulene 🙂 paráda …. Ale s otvorením pláže tam poslali aj 8 rangerov :/ takže dostať sa blízko bude nemožné. Niečo sme v ten deň nafotili a aj poriadne vymrzli .. Na ďalší deň je lepšia predpoveď počasia a tak ráno medzi prvými skúšame šťastie ale pršalo a fúkal vietor a tulene nespolupracovali 😀 Po obede sa vyčasilo a bolo pekné svetlo a aj sme  natrafili na dobrého rangera a ten nás v pohode nechal vyfotiť si malého tuleňa na potrebnú vzdialenosť . Tak aspoň že tak . V posledný deň ( Nedeľa ) skoro ráno ideme na poslednú návštevu na ostrov Dune 🙂 Malou loďkou sa tam plavíme sami , paráda .Využívame takúto možnosť a fotíme bez obmedzení ale to netrvá dlho a s dalším trajektom už tam došla kopa rangerov 🙂 Aj keď to zo začiatku vyzeralo beznádejne tak sme spokojní odchádzali domov s nejakými fotkami .. Veľa fotografov pred nami a ani ďalší po nás už nebudú mať to šťastie . Tak všetci ktorí sa tam chystáte najprv si zistíte, ako to je zo zákazom v čase vašej predpokladanej návštevy aby ste neostali nemilo prekvapení ako my v prvý deň …..

foto: Ľubomír Novák ; Nikon Z6 ; AF-S 400mm F/2.8E FL ; ISO400 ; F/4 ; 1/5000s

foto: Ľubomír Novák ; Nikon Z6 ; AF-S 400mm F/2.8E FL ; ISO1000 ; F/3.5 ; 1/1000s

foto: Ľubomír Novák ; Nikon Z6 ; AF-S 400mm F/2.8E FL ; ISO1600 ; F/3.5 ; 1/320s

foto: Ľubomír Novák ; Nikon Z6 ; AF-S 400mm F/2.8E FL ; ISO1600 ; F/4 ; 1/500s

foto: Ľubomír Novák ; Nikon Z6 ; AF-S 400mm F/2.8E FL ; ISO400 ; F/4 ; 1/6400s

foto: Ľubomír Novák ; Nikon Z6 ; AF-S 400mm F/2.8E FL ; ISO1600 ; F/4 ; 1/250s

foto: Ľubomír Novák ; Nikon Z6 ; AF-S 400mm F/2.8E FL ; ISO1600 ; F/3.5 ; 1/800s

foto: Ľubomír Novák ; Nikon Z6 ; AF-S 400mm F/2.8E FL ; ISO1600 ; F/4 ; 1/800s

Použitá technika Nikon Z6 + objektív Nikon AF-S 400mm F/2.8E FL + statív Feisol CT3472

Uverejnený foto-report na domovskej stránke prispievateľa

Celkovo 2,135 zobrazení, z toho dnes 6 !